ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
Η παρούσα Πολιτική καθορίζει τις γενικές αρχές και το λειτουργικό πλαίσιο σύμφωνα με τις οποίες η εταιρεία LAS Solutions SA λαμβάνει, αξιολογεί και να διερευνά αναφορές που υποστηρίζουν παρατυπίες, παραλείψεις ή αδικήματα που έρχονται στην αντίληψη των Εργαζομένων, Συνεργατών, Προμηθευτών ή άλλα ενδιαφερόμενα μέρη σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται και σε συμμόρφωση με τον Ν. 4990/2022 («Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου»)
H Πολιτική έχει σκοπό να ενθαρρύνει τα ενδιαφερόμενα μέρη να εκφράσουν έγκαιρα και χωρίς δισταγμό τις τυχόν σοβαρές ανησυχίες τους. Το σύστημα αναφορών προσφέρει στην LASS την ευκαιρία να αντιληφθεί πιθανά παράπονα και να τα αποκαταστήσει σε πρώιμο στάδιο. Είναι σημαντικό οι δυνητικοί αναφέροντες να μπορούν να το κάνουν αυτό σε ένα προστατευμένο και εμπιστευτικό περιβάλλον. Η εμπιστευτικότητα, το απόρρητο εκ μέρους του υπευθύνου της υπόθεσης και η προστασία της ταυτότητας του αναφέροντα προβλέπονται από το νόμο.
Πεδίο εφαρμογής
Το σύστημα Διαχείρισης Αναφορών προορίζεται ιδίως για την καταγγελία παραβιάσεων όπως αναφέρονται στο άρθρο 4 του Ν. 4990/2022. Παραβάσεις που δύναται να καταγγελθούν περιλαμβάνουν ενδεικτικά, αλλά δεν περιορίζονται σε:
- Διαφθορά: Δωροδοκίες και κακοδιαχείριση πόρων.
- Παραβιάσεις Νομοθεσίας: Οποιεσδήποτε ενέργειες ή παραλείψεις που παραβιάζουν εθνικούς ή ευρωπαϊκούς νόμους.
- Προστασία Προσωπικών Δεδομένων: Μη συμμόρφωση με τον κανονισμό GDPR ή άλλες σχετικές διατάξεις.
- Περιβαλλοντικές Παραβάσεις: Ενέργειες που βλάπτουν το περιβάλλον ή δεν τηρούν τις σχετικές κανονιστικές διατάξεις.
- Υγειονομικές Παραβάσεις: Παρατυπίες που αφορούν τη δημόσια υγεία ή την ασφάλεια προϊόντων και υπηρεσιών.
- Διακρίσεις και Ανισότητες: Καταγγελίες που σχετίζονται με διακρίσεις βάσει φύλου, φυλής, θρησκείας ή άλλων χαρακτηριστικών.
- Κακοποίηση ή Κακή Πρακτική στον Εργασιακό Χώρο: Θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις συνθήκες εργασίας.
- Άλλες Σημαντικές Παραβάσεις: Περιλαμβάνονται περιπτώσεις κακής διαχείρισης ή παραβιάσεις των κανόνων διακυβέρνησης.
Η υποβολή καταγγελίας μπορεί να πραγματοποιείται και ανώνυμα και υπό πλήρη εμπιστευτικότητα. Η Εταιρεία έχει ορίσει Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.), οι αρμοδιότητες του οποίου είναι όπως αναφέρονται στο άρθρο 10, παρ.2 του Ν. 4990/2022.
Η υποβολή έκθεσης ή καταγγελίας δεν συνεπάγεται συνέπειες εφόσον, κατά τη στιγμή της υποβολής της, υπήρχαν βάσιμοι λόγοι να πιστεύεται, με βάση τις πραγματικές συνθήκες και τις διαθέσιμες πληροφορίες, ότι οι πληροφορίες ήταν αληθείς. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, οι αναφέροντες χαίρουν νομική προστασία.
Ωστόσο τονίζεται ότι η εν γνώσει παροχή ψευδών πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα και, υπό ορισμένες συνθήκες, σε περαιτέρω επίσημες ή νομικές διαδικασίες.
Διαδικασία υποβολής και διαχείρισης αναφορών
Εάν ο αναφέρων δεν επιθυμεί να υποβάλει την αναφορά επώνυμα, έχει την επιλογή να υποβάλει την αναφορά ανώνυμα. Με την υποβολή ανώνυμης αναφοράς, ο αναφέρων δεν θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την πορεία της αναφοράς του.
Οι τρόποι υποβολής των αναφορών είναι οι εξής:
- εγγράφως, επώνυμα ή ανώνυμα μέσω ταχυδρομικής επιστολής προς τον Υ.Π.Π.Α. της Εταιρείας με την ένδειξη «προσωπικό και εμπιστευτικό», Λεωφ. Μεσογείων 226 Χολαργός 15561 ή
- προφορικώς, μέσω τηλεφώνου στο 2106564640 ή προσωπικής συνάντησης με τον Υ.Π.Π.Α.
Ενναλακτικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αναφορές εγγράφως, επώνυμα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της KNAPP AG (μητρική εταιρεία), whistleblowing@knapp.com.
Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Διαχείρισης Αναφορών της KNAPP AG, η οποία είναι προσβάσιμη από τη διεύθυνση https://knapp.whistleblowing.contact/#/ . Όλες οι αναφορές θα αντιμετωπίζονται εμπιστευτικά σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις. Μπορούν και πρέπει επίσης να αναρτώνται έγγραφα για την τεκμηρίωση πιθανών παραπόνων.
Κατά την υποβολή της αναφοράς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο αναφέρων θα λάβει έναν αριθμό επιβεβαίωσης παραλαβής. Με αυτόν τον αριθμό, θα μπορεί να έχει πρόσβαση, να διορθώσει και να προσθέσει περισσότερες πληροφορίες στην υποβληθείσα αναφορά ανά πάσα στιγμή.
Το αργότερο επτά ημέρες μετά την υποβολή της αναφοράς, θα σταλεί επιβεβαίωση παραλαβής.
Το αργότερο τρεις μήνες μετά την υποβολή της αναφοράς, ο αναφέρων θα ενημερωθεί σχετικά με τις ενέργειες που αναλαμβάνονται.